IGRA 5:

Opis

  • Razvojno področje: socialno-čustveno.
  • Pričakovani rezultati: uravnavanje čustev, samorefleksija o lastnih čustvih in odzivih v pozitivnih ter negativnih življenjskih situacijah.
  • Trajanje: 40 minut.
  • Število udeležencev v skupini: najmanj 10, največ 50 oseb.

Potek aktivnosti

Koordinator učencem razdeli ploščice, na katerih so zapisani različni življenjski scenariji. Pojasni, da gre za aktivnost, ki je namenjena uravnavanju negativnih ali pozitivnih čustev, ki jih doživljajo v šoli in razredu. Spoznali bodo različne strategije uravnavanja čustev in kako lahko čustva spremenijo. Uravnavanje čustev se najprej začne s prepričanjem, da se naša čustva lahko spremenijo. Pri tem je pomembno, kako čustvo doživljamo kot rezultat različnih dogodkov, kako ga izrazimo in pomen, ki ga temu dogodku pripisujemo. Včasih doživljamo svoja čustva tako intenzivno, da lahko vplivajo na naše misli in vedenje, saj nas odvračajo od dela, ki ga opravljamo, in se težko osredotočimo na to, kar bomo počeli.

 

Učenci preberejo različne situacije na ploščicah in razmislijo o čustvih, ki jih doživljajo ali občutijo, ko se sami znajdejo v takšni ali podobni situaciji. Nato koordinator razdeli naslednjo ploščico, na kateri so zapisane različne strategije za uravnavanje čustev. Učenci na prazno mesto zapišejo, katero čustvo občutijo v izbrani situaciji in katero strategijo za uravnavanje čustev bi izbrali ter zakaj. Spodbudimo jih, da svoje misli delijo z ostalimi učenci in razvijemo debato s pomočjo naslednjih vprašanj:

 

  • Katera čustva najbolj občutite v učnem okolju?
  • Katera čustva se vam zdijo najtežje uravnavati?
  • Katere strategije se vam zdijo koristne in jih boste uporabili? Zakaj?