O projektu

V preteklosti so verjeli, da je splošna inteligenca edino merilo za doseganje akademskih uspehov in iznajdljivosti v vsakdanjih življenjskih situacijah. Na podlagi tega prepričanja so bili osnovani testi za merjenje inteligenčnega kvocienta (IQ), ki so od učencev zahtevali hitro reševanje abstraktnih nalog, logično sklepanje in analiziranje objektivnih dejstev, doseganje dobrih rezultatov pa je bilo pogojeno z umirjenostjo ter koncentracijo. Danes vemo, da takšno “hladno” obdelovanje podatkov ni edino merilo uspeha in da visok IQ ne zagotavlja uspehov na delovnem mestu, v družabnih stikih, pri ohranjanju zrelih in stabilnih odnosov ter soočanju s težavami in krizami. Človek namreč ni le racionalno, temveč je tudi emocionalno bitje. Na to dejstvo je prvič opozoril Dr. Howard Gardner, ki je leta 1983 razvil teorijo raznoterih inteligentnosti, izraz “čustvena inteligenca” pa sta prvič uporabila Peter Salovey in John Mayer, ki sta pojem definirala kot:

  • sposobnost izražanja lastnih čustev
  • sposobnost razumevanja in prepoznavanja čustev drugih oseb
  • razumevanje, da lastna čustva vplivajo na druge osebe

Čustva, tako negativna kot pozitivna, so posledično nezanemarljiv del našega življenja, zato je pomembno, da jim posebno pozornost namenimo tudi v šolah, kjer učenci vsakodnevno navezujejo socialne stike, hkrati pa so podvrženi najrazličnejšim psihološkim barieram ter stresu. Cilji projekta so:

  • prepoznavanje svojih čustvenih potreb in omejitev
  • pozitivno soočanje s frustracijo
  • obvladovanje lastnega razpoloženja in čustev
  • vživljanje v čustva drugih
  • spodbujanje razvoja empatije in strpnosti
  • dvig motivacije
  • boljše znanje angleškega jezika in samoizražanja

Cilje nameravamo doseči z izobraževanjem učiteljev in tremi izmenjavami učencev, ki bodo tako dobili priložnost spoznavanja tujih kultur ter sklepanja novih prijateljstev z učenci iz drugačnih socio-ekonomskih ozadij v sproščenem, spodbudnem okolju. Vsi sodelujoči bodo preizkusili in utrjevali svojo čustveno inteligenco, urili samozavedanje, samoobvladovanje, motiviranost, empatijo ter druge socialne veščine na zanimiv način – s pomočjo petih različnih iger s kartami.