V času od 2. 11. do 8. 11. 2021 smo se učitelji OŠ Nove Fužine (Tjaša Salobir, Maja Bergant,  Irena Baraga, Renato Planinšek in Vito Lavrenčič) udeležili 2. mednarodnega srečanja in  izobraževanja za učitelje v okviru projekta Master Your Emotions (MYE). V projektu  sodelujejo tudi učitelji iz Turčije, ki so bili tokrat naši gostitelji, Romunije in Grčije.

Srečanje udeležencev iz posameznih držav je potekalo v čudovitem Istanbulu, mestu, ki je  znano po tem, da je edino na svetu, ki se razteza čez dva kontinenta, Evropo in Azijo. Mesto je  zares ogromno, največje v Turčiji, v njem pa živi nekaj več kot 15 milijonov prebivalcev.

V Istanbul smo učitelji prišli pozno zvečer v torek, 2. 11., zato smo z obveznostmi začeli 3. 11.  Zjutraj so nas pričakali gostitelji in gostje iz drugih sodelujočih držav. Zaradi slabših  epidemioloških razmer (covid-19) v državi smo vsa naša srečanja v času izmenjave namesto v  lokalni osnovni šoli izvedli kar poslovnih prostorih hotela, v katerem smo te dni bivali. Uvodni  sestanek je potekal v luči spoznavanja članov izmenjave, pregleda predvidenih obveznosti in  načrtovanja popoldanskih aktivnosti oziroma ogledov. Po ureditvi formalnih obveznosti je  sledil voden ogled dela Istanbula v okolici naše nastanitve (Trg Taksim, Stolp Galata, cerkev  Saint Antoine, Muzej Madame Tussauds itd.). Sledila je tudi skupinska večerja, ki pa ni trajala  predolgo, saj smo se udeleženci zaradi včerajšnjega dolgega potovalnega dne in časovne razlike  (2 uri) morali spočiti za nov delovni dan.

Naslednji dan smo dopoldne začeli s programom, vezanim na bistvo našega projekta. Izvedli  smo prvi dve socialni igri. Najprej Spider’s Web (Pajkova mreža), kjer smo člani projekta sedeli  v krogu in si metali klobčič z vrvjo, pri katerem si odgovarjal na vprašanja kolegov. S pomočjo  te igre smo se nekoliko bolje spoznali. Ker smo si klobčič podajali po naključnem vrtnem redu,  je na koncu med nami nastala zapletena mreža, ki je prikazovala našo prepletenost. Druga igra  je bila nekoliko bolj tekmovalno usmerjena. V skupinah smo morali v najkrajšem možnem času  poiskati tablice s črkami angleške abecede in številkami od 1 do 50, in sicer po pravilnem  zaporedju. Ekipa Slovenije se je borila do konca in častno zmagala. Po igrah smo se odpeljali  na nov ogled mesta (Modra mošeja, Hagia Sofija, Veliki bazar in Egipčanski bazar/bazar  začimb).

V petek, 5. 11., smo igrali igro, pri kateri je vsak udeleženec iz zbirke razstavljenih fotografij  izbral eno, ki v njem/njej prebudi pozitivna čustva, in eno, ki v njem/njej vzbudi izrazito  negativna čustva. Svojo izbiro smo morali tudi utemeljiti in kar hitro smo ugotovili, da imamo  prisotni različne poglede na izbrane primere – za nekoga je lahko to, kar je izbral, negativno,  za drugega pa je pomenilo upanje. Še bolj smo dojeli, kako zelo pomemben je pogovor o  človekovih čustvih in upoštevanje/sprejemanje posameznikovega mnenja, ne glede na to, kako  drugačen je od našega. Kasneje nas je čakal tudi ogled palače Dolmabahce, ene največjih palač  na območju – v njej je nekaj časa prebival tudi znani Ataturk. Preostanek dneva smo izkoristili  za samostojno raziskovanje Istanbula.

Čez vikend je prav tako sledilo veliko obveznosti, spoznavanja udeležencev izmenjave, tudi spoznavanje preostalega dela Istanbula. Našlo pa se je seveda tudi nekaj prostega časa,  predvsem za nakupovanje daril za svojce ter okušanje turške kulinarike. Gostitelji so nas peljali  tudi na drugo stran preliva, na azijski del Istanbula, ki smo si ga lahko ogledali in primerjali z  evropskim. Zadnje dejanje naše izmenjave pa je bila nedeljska slovesna podelitev certifikatov  o udeležbi.

V ponedeljek, 8. 11., je bil čas za odhod. Od gostiteljev smo se poslovili že dan prej, saj smo  imeli let nazaj proti Sloveniji zelo zgodaj. Polni novega znanja in zagnanosti, da le-tega delimo  z drugimi učitelji in učenci, smo se odpravili nazaj proti naši osnovni šoli, hkrati pa se že veselili  ponovnega srečanja članov projekta, ki bo naslednje leto potekalo v Sloveniji.

Zapisal: Vito Lavrenčič

Izvedba projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina predstavitve je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.